Gastro SEO dává webu každé restaurace smysl. S ním danou restauraci snadno najdete a získáte o ní důležité informace. Přesto tuto oblast optimalizace pro vyhledávače využívají jen minimálně.

Smutné je, že stejně jsou na tom i různé internetové systémy a aplikace sliující restauracím přínosné služby. Proto je tu web4restaurace, který dácá restauracím to, co skutečně potřebují.

Restauraci musí být možné najít

Aby bylo restauraci možné na internetu najít, k tomu slouží zejména firemní profily v mapách Google a seznamovských Mapy.cz. Tyto profily založte okamžitě po vzniku Vaší restaurace. Nemáte-li je dosud, založte si je ještě dnes. Doporučujeme také zápis do OpenStreetMap.

Článek je ale o Gastro SEO, ne o mapách.
Ano, a zápis do map je prvním krokem k dobré optimalizaci pro vyhledávače každé kamenné provozovny.

 

Gastro SEO pro restaurace

 

Myslete v měřítku Local Business

Restaurace není virtuální a má své pevné místo na mapě. A to moc dobře každý vyhledávač ví, Google i Seznam. Google má proto aplikaci Google My Business, která staví kolem map velkou škálu nástrojů, ze kterých pro sebe a vyhledávající získává důležité informace.

Google My Business: https://business.1d5920f4b44b27a802bd77c4f0536f5a-gdprlock/ - dává vyhledávajícím informace o restauraci, možnost hodnotit ji a komunikovat s ní. Restauracím pak možnost prezentovat se, fotografiemi, jídelními lístky, příspěvky o dění v restauraci a pozvánkami na eventy a události.

Říkejte robotům, že jsou na stránkách restaurace

Je velice prospěšné uvádět na webu informace pro roboty vyhledávačů, že se nacházejí na stránkách firmy - restaurace, s konkrétní adresou a kontaktem.

Podstrčte vyhledávači informace o restauraci formou schamatických informací. Možností je k tomu více: mikrodata označující viditelný text na stránkách, nebo JSON-DL skript,.

< script type="application/ld+json">
{
"@context": "http://schema.org",
"@type": "Restaurant",
"address": {
"@type": "PostalAddress",
"addressLocality": " ",
"addressRegion": " ",
"streetAddress": " "
},
"description": " ",
"name": " ",
"telephone": " "
}
</script>

K tomu máte dobrého pomocníka: https://www.1d5920f4b44b27a802bd77c4f0536f5a-gdprlock/webmasters/markup-helper/u/0/?hl=cs
Takto podsouvané informace vycházejí z globální iniciativy: https://schema.org/Restaurant

Doporučujeme požívat Meta properties restaurant.restaurant, máte něco takového na svých stránkách? 

< meta property="og:type" content="restaurant.restaurant" />
< meta property="restaurant:menu" content=" " />
< meta property="restaurant:contact_info:website" content=" " />
< meta property="restaurant:contact_info:street_address" content=" " />
... atd.

V restauraci je více informací ke sdělení

Schématickým kódem můžete sdílet mimo jiné také tyto informace:

  • Otevírací doba
  • Jídelní lístek
  • Informaci o každém jídle z jídelního lístku
  • Druh kuchyně, kterou v restauraci vaříte
  • Co je a není v restauraci povoleno
  • Akceptované způsoby plateb
  • Služby restaurace
  • Odkaz na rezervaci stolu
  • Odkaz na sociální sítě
  • Nejlepší fotky jídel a prostor podniku
  • Označení osobnosti, například šéfkuchaře
  • Propojení se značkou, patříte-li do sítě restaurací
  • Skóre hodnocení
  • Text konkrétních vybraných recenzí
  • Informace a termíny případných událostí
  • Recept vybraného jídla

... asi není nutné říkat, že tento výčet není konečný.
Najdete na své webu něco z tohoto?

 

Výhoda Gastro SEO = Živý jídelní lístek
Obrázkovým či PDF menu přicházíte o zisk

Vyhledávače nabídnou zákazníkům to, k čemu mají přístup. Používejte proto živé jídelní lístky, jedině z nich může vyhledávač vzít informace pro toho, kdo je právě hledá. Z vložených obrázků či PDF toho však vyhledávač moc nezíská.

 

Image SEO = prosaďte se obrázky

Ve výsledcích vyhledávání se zobrazují také obrázky a videa. S tím jste se jistě nesčetněkrát setkali. Najdete mezi obrázkovými výsledky vyhledávání fotografie z vaší restaurace? Zadejte třeba "Restaurace Praha 5".

Být tam, není nic náročného:

  • Pojmenujte vždy fotografie či videa správně, např. fotografii s interiérem nebo exteriérem a logem Vaší restaurace = název-restaurace-praha-5.jpg
  • Dejte fotografii alternativní název ALT, třeba takový, který by nevidomým řekl, co je na dané fotografii : Název restaurace, ulice čp, Praha 5
  • Fotografii dejte na úvodní stránku webu a také na stránku s kontaktem

 

Názvy a popisky = základ SEO,
na který se zapomíná a všichni o tom ví

Stejně jak má mít alernativní název "ALT" každá fofotografie, tak má mít každý odkaz na vašich stránkách svůj název "TITLE". Ten se například ukáže pokud na odkaz vjedete myší.

Vyzkoušet můžete zde: Ukázka Internetových stránek pro restaurace za 7.950 Kč

Řekněme, že je o odkaz na Jídelní menu, TITLE by pak měl být: Jídelní lístek  / případně delší: Jidelní lístek - menu restaurace

 

Gastro SEO copywriting

Práci s textem pro vyhledávače, tedy pojem SEO copywriting, jistě znáte. Víte co lidí chtějí, když hledají restauraci? O to víc tu vaši? Zjistit to, pomáhá propojení stránek s Google Search Console.

To, co lidé hledají vám však prozradí i samotný vhyledávač případně můžete použít nástroje jakými jsou

Pro každou restauraci je tedy bezpodmínečné, aby měla text na svých stránkách napsán tak, aby lahodil  čtenáři, který jej čte a zároveň obsahoval klíčové vyhledávací fráze, které konkrétní restauraci, její kuchyni, služby a lokalitu definují.

 

Kontrolujte odkazy na restauraci

Pokud jsou někde na internetu odkazy na vaši restauraci, například u vašich kamarádů či partnerů, mějte pod kontrolou způsob jakým na restauraci odkazují.

Běžně nacházíme odkazy: Název restaurace, https://web4restaurace.cz/
Správně by však mělo být: Název restaurace - česká restaurace, Ulice čp, Praha 5, samozřejmě se správným TITLE: Název restaurace - česká restaurace, Ulice čp, Praha 5

Odkazovat není nutné jen na hlavní stránku. Restauraci pomůže pokud bude mít přímé odkazy například na Denní menu, Jídelní lístek, nebo Voucher 

 

Podsouvejte důležitý obsah

Vyhledávačům se dá podsunout důležitý obsah, dávají tak restauraci příležitost říci, co je na webu důležité a co nikoli.

Takovým podsunutím jsou:

  • Sitemap - mapa obsahu stránek, kterou propojíte s Google Search Console
  • Další druhy sitemap - podstrčit můžete také další obsah, jakým jsou obrázky s popisky, videa, text pro mobil a mnoho dalšího
  • Mezinárodní SEO sitemap - pro každý jazyk mějte samostatnou sitemapu
  • Canonizace url - označení adresy pro konkrétní článek, který se může nacházet ve více kategoriích případně url adresách  vašich stránek. Canonická adresa říká, která je z nich hlavní a ať se na ni robot vyhledávače soustředí
  • Alternativní obsah - pokud máte vícejazyčný web, pak je vhodné říci, která stránka je překladem dané stránky v původním jazyce

 

Technické SEO
Vyhledávače zajímá jak zdravý máte web

Hon za co nejrychlejšími stránkami je a nebo není mýtus?
Náš názor je: Je nesmírně důležité mít rychle načítající se stránky! Nemusí však být nejrychlejší.

Vitalita webu totiž není jen o rychlosti, ale o tom, jak kvalitní máte kód, kolik a jaké prvky na stránkách načítáte, a to jak a v jakém pořadí.

Mezi technický prvek osobně také řadíme "nadpisovou" strukturu, tj. pořadí nadpisů H1 - H6 a to , co obsahují. 

 

Chcete vědět jak je na tom váš web?

Chcete s Gastro SEO pomoci?

Neváhejte a napište nám do chatu v pravém dolním rohu. Jsme zpravidla on-line :)