Obchodní dotazy
Štefan Novák
Gastro SEO dává webu každé restaurace smysl. S ním danou restauraci snadno najdete a získáte o ní důležité informace. Přesto tuto oblast optimalizace pro vyhledávače využívají jen minimálně.
Smutné je, že stejně jsou na tom i různé internetové systémy a aplikace sliující restauracím přínosné služby. Proto je tu web4restaurace, který dácá restauracím to, co skutečně potřebují.
Aby bylo restauraci možné na internetu najít, k tomu slouží zejména firemní profily v mapách Google a seznamovských Mapy.cz. Tyto profily založte okamžitě po vzniku Vaší restaurace. Nemáte-li je dosud, založte si je ještě dnes. Doporučujeme také zápis do OpenStreetMap.
Článek je ale o Gastro SEO, ne o mapách.
Ano, a zápis do map je prvním krokem k dobré optimalizaci pro vyhledávače každé kamenné provozovny.
Restaurace není virtuální a má své pevné místo na mapě. A to moc dobře každý vyhledávač ví, Google i Seznam. Google má proto aplikaci Google My Business, která staví kolem map velkou škálu nástrojů, ze kterých pro sebe a vyhledávající získává důležité informace.
Google My Business: https://business.google.com/ - dává vyhledávajícím informace o restauraci, možnost hodnotit ji a komunikovat s ní. Restauracím pak možnost prezentovat se, fotografiemi, jídelními lístky, příspěvky o dění v restauraci a pozvánkami na eventy a události.
Je velice prospěšné uvádět na webu informace pro roboty vyhledávačů, že se nacházejí na stránkách firmy - restaurace, s konkrétní adresou a kontaktem.
Podstrčte vyhledávači informace o restauraci formou schamatických informací. Možností je k tomu více: mikrodata označující viditelný text na stránkách, nebo JSON-DL skript,.
< script type="application/ld+json">
{
"@context": "http://schema.org",
"@type": "Restaurant",
"address": {
"@type": "PostalAddress",
"addressLocality": " ",
"addressRegion": " ",
"streetAddress": " "
},
"description": " ",
"name": " ",
"telephone": " "
}
</script>
K tomu máte dobrého pomocníka: https://www.google.com/webmasters/markup-helper/u/0/?hl=cs
Takto podsouvané informace vycházejí z globální iniciativy: https://schema.org/Restaurant
Doporučujeme požívat Meta properties restaurant.restaurant, máte něco takového na svých stránkách?
< meta property="og:type" content="restaurant.restaurant" />
< meta property="restaurant:menu" content=" " />
< meta property="restaurant:contact_info:website" content=" " />
< meta property="restaurant:contact_info:street_address" content=" " />
... atd.
Schématickým kódem můžete sdílet mimo jiné také tyto informace:
... asi není nutné říkat, že tento výčet není konečný.
Najdete na své webu něco z tohoto?
Vyhledávače nabídnou zákazníkům to, k čemu mají přístup. Používejte proto živé jídelní lístky, jedině z nich může vyhledávač vzít informace pro toho, kdo je právě hledá. Z vložených obrázků či PDF toho však vyhledávač moc nezíská.
Ve výsledcích vyhledávání se zobrazují také obrázky a videa. S tím jste se jistě nesčetněkrát setkali. Najdete mezi obrázkovými výsledky vyhledávání fotografie z vaší restaurace? Zadejte třeba "Restaurace Praha 5".
Být tam, není nic náročného:
Stejně jak má mít alernativní název "ALT" každá fofotografie, tak má mít každý odkaz na vašich stránkách svůj název "TITLE". Ten se například ukáže pokud na odkaz vjedete myší.
Vyzkoušet můžete zde: Ukázka Internetových stránek pro restaurace za 7.950 Kč
Řekněme, že je o odkaz na Jídelní menu, TITLE by pak měl být: Jídelní lístek / případně delší: Jidelní lístek - menu restaurace
Práci s textem pro vyhledávače, tedy pojem SEO copywriting, jistě znáte. Víte co lidí chtějí, když hledají restauraci? O to víc tu vaši? Zjistit to, pomáhá propojení stránek s Google Search Console.
To, co lidé hledají vám však prozradí i samotný vhyledávač případně můžete použít nástroje jakými jsou
Pro každou restauraci je tedy bezpodmínečné, aby měla text na svých stránkách napsán tak, aby lahodil čtenáři, který jej čte a zároveň obsahoval klíčové vyhledávací fráze, které konkrétní restauraci, její kuchyni, služby a lokalitu definují.
Pokud jsou někde na internetu odkazy na vaši restauraci, například u vašich kamarádů či partnerů, mějte pod kontrolou způsob jakým na restauraci odkazují.
Běžně nacházíme odkazy: Název restaurace, https://web4restaurace.cz/
Správně by však mělo být: Název restaurace - česká restaurace, Ulice čp, Praha 5, samozřejmě se správným TITLE: Název restaurace - česká restaurace, Ulice čp, Praha 5
Odkazovat není nutné jen na hlavní stránku. Restauraci pomůže pokud bude mít přímé odkazy například na Denní menu, Jídelní lístek, nebo Voucher
Vyhledávačům se dá podsunout důležitý obsah, dávají tak restauraci příležitost říci, co je na webu důležité a co nikoli.
Takovým podsunutím jsou:
Hon za co nejrychlejšími stránkami je a nebo není mýtus?
Náš názor je: Je nesmírně důležité mít rychle načítající se stránky! Nemusí však být nejrychlejší.
Vitalita webu totiž není jen o rychlosti, ale o tom, jak kvalitní máte kód, kolik a jaké prvky na stránkách načítáte, a to jak a v jakém pořadí.
Mezi technický prvek osobně také řadíme "nadpisovou" strukturu, tj. pořadí nadpisů H1 - H6 a to , co obsahují.
Neváhejte a napište nám do chatu v pravém dolním rohu. Jsme zpravidla on-line :)
QR kód v restauraci na stole s odkazem na on-line menu je pouhým začátkem. Před QR kód si můžete...
Makro vytvořilo digitální službu Dish, které tvoří internetové stránky pro restaurace. Základní...