Obchodní dotazy
Štefan Novák
Zakladatel web4restaurace, Štefan Novák, je také marketingovým managerem sítě restaurací, barů a hotelů v centru Prahy. Na tvorbu stránek se dívá z pohledu marketéra restaurace, zohledňuje v nich potřeby a požadavky majitelů i provozu. Web4restaurace proto má vše podstatné, mnohdy však nadstandardní, již v samém základu.
Web4restaurace se svým pojetím směle staví nejen mnohonásobně dražším internetovým stránkám, ale rovněž celé řadě aplikací na prodej jídla on-line.
Firmy nabízející stránky restauracím a chvástající se tím, jak jsou marketingově vymakané, nikde nezmiňují a jaksi opomíjejí, že by obsah stránek měl být nějak schematicky strukturován a označován jako restaurační, což dává například pro Google poměrně slušné informace. Stránka by měla rovněž pracovat v regionálním měřítku a poskytovat dostatek informací nejen čtenáři, ale také umělé inteligenci, která již dnes stojí za výsledky vyhledávání.
Aplikace jsou většinou hodně jednostranné. Jsou zaměřeny na prodej jídla on-line, některé i přes QR kód. Je příjemné a velmi chvályhodné, že některé aplikace, jako Qerko, jsou propojeny s pokladními systémy, které restaurace používají. Je však zásadním nedostatkem, že pouze některé aplikace umožňují monitorovat uživatele. V lidské řeči: neumožňují propojení s analytickými nástroji od Google či Facebooku, což restauraci ochuzuje o dost podstatnou věc: O potenciální zákazníky! Pokud například Facebook ví, kdo aplikaci používá, umí najít lidi v regionu s podobnými zálibami a vzorcem chování, tj. člověka podobného tomu zákazníkovi, který v restauraci přes aplikaci nakoupil.
Od roku 2019 jsme sestavovali několik restauračních webů. Základem byl cíl - poskytnout zákazníkovi rychlé informace o tom, kde je a co ho zde může čekat. K tomu je důležité přidat emoce, a to formou příběhů inspirujících ke konzumaci. Můžeme upřímě říci, že jsme v té době něco udělali skvěle, něco dobře, a jsou věci, které stojí za předělání.
Na přelomu 2019/2020 jsme v restauracích řešili hlavně přímý prodej voucherů. Rezervace běží přes on-line rezervační systém.
V roce 2020 pak ale přišel velký tlak na prodej jídla on-line. Zadání: nesmí to moc stát, ale musí to umět prodávat. Všem aplikacím a řešením se platí peníze i v době, kdy neprodávám, a tím přicházíme o určitý podíl finančních zdrojů. Navíc aplikace, jak jsme uvedli výše, neuměli propojení s jakýmikoli on-line analytickými nástroji. S aplikacemi jsme také začali, byly totiž okamžitě k dispozici, ale souběžně jel vývoj našeho řešení.
Prošli jsme si tak vším, čím si prošla gastronomie od března loňského roku a procházíme si tím rovněž dál.
Veškeré načerpané zkušenosti se snažíme implementovat do projektu Web4restaurace.
Jsme přesvědčeni o tom, že vám bude dobře sloužit.
Neváhejte a napište nám do chatu v pravém dolním rohu. Jsme zpravidla on-line :)
Gastro SEO dává webu každé restaurace smysl. S ním danou restauraci snadno najdete a získáte o ní...
QR kód v restauraci na stole s odkazem na on-line menu je pouhým začátkem. Před QR kód si můžete...
Makro vytvořilo digitální službu Dish, které tvoří internetové stránky pro restaurace. Základní...